DENIP

27 de gen. 2015, 5:24 publicada per admin epsa2   [ actualitzat el 27 de gen. 2015, 5:52 ]

El Dia Escolar de la No-violència i la Pau (o el seu acrònim DENIP), conegut també com a Dia Mundial o Internacional de la No-violència i la Pau, fou fundat l'any 1964 pel poeta i educador mallorquí Llorenç Vidal, i és una iniciativa d'Educació No-violenta i Pacificadora, difosa internacionalment.

Es practica a escoles de tot el món, els dies 30 de gener i propers (aniversari de la mort de Mahatma Gandhi). Als països amb calendaris escolars propis de l'hemisferi sud, pot commemorar-se el 30 de març i dies immediats.

El DENIP propugna una educació permanent en i per a la concòrdia, la tolerància, la solidaritat, el respecte als drets humans, la no-violència i la pau. El seu missatge bàsic diu: "Amor universal, No-violència i Pau. L'Amor universal és millor que l'egoisme, la No-violència és millor que la violència i la Pau és millor que la guerra".

Les escoles de tot el món celebren el DENIP amb diferents actes. Els objectius del Dia Escolar de la No-violència i la Pau són:

Sensibilitzar que la pau és molt més que l'absència de guerres i baralles.

Conèixer i familiaritzar-se amb els conceptes d'amor universal, de no-violència i de pau positiva, així com amb els procediments de reivindicació no-violenta dels drets humans.

Conèixer persones i/o grups que lluiten per la pau i la justícia al món.

Saber resoldre els conflictes de manera pacífica i dialogant, és a dir, expressant les opinions de forma tranquil·la, clara i ordenada.

Compartir una estona amb tots els alumnes i mestres amb la finalitat de celebrar la diada de la no-violència i la pau.

En aquest any de commemoració dels 200 anys de la nostra escola, volem que el DENIP sigui un moment on tot l’alumnat i personal de la nostra escola pugui estar junt compartint aquest esperit de pau i amor. Per aquest motiu ens trobarem totes i tots al pati el proper divendres 30 de gener.

EQUIP PASTORAL-UNESCO