Festivitat de Sant Josep de Calassanç i commemoració dels 400 anys de la fundació de l'Ordre religiosa de l'Escola Pia

27 de nov. 2016, 2:05 publicada per admin epsa   [ actualitzat el 27 de nov. 2016, 2:06 ]

Avui 27 de novembre tota l'Escola Pia celebra la festivitat de Sant Josep de Calassanç, fundador de l'Escola Pia i patró de totes i tots els educadors i educadores.

Avui, a més, commemorem els 400 anys de la fundació de l'Ordre religiosa de l'Escola Pia. Per aquest motiu totes i tots els que formem l'Escola Pia estem de festa. Recordem que fa molts anys una persona va dedicar la seva vida als infants més necessitats i amb menys recursos, per donar-los formació, per ensenyar-los a llegir i escriure, per ensenyar-los a ser millors persones, per mostrar-los el camí de la pau.
A l’escola hem sentit parlar molt de la pau, seguim parlant-ne i ho seguirem fent, perquè la pau val la pena. Hem de treballar el valor de l’esforç i la perseverança perquè creiem en la pau, perquè estem compromesos en la seva construcció, perquè volem viure en un món on les persones visquin dignament i amb harmonia amb els altres éssers vivents i la naturalesa.
Fa 400 anys es va reconèixer oficialment l'Orde de l'Escola Pia, Josep Calassanç va tenir la intuïció de portar la pau a través de l’educació: nois que estaven al carrer i només coneixien les baralles i la violència com a resposta als seus problemes, van trobar a l’escola una nova manera de relacionar-se i entendre el món. Aquest treball de Calassanç ha anat perdurant fins avui, malgrat les dificultats trobades durant aquests quatre-cents anys. Per això és un goig celebrar la festa de Sant Josep de Calassanç amb totes i tots vosaltres Comunitat de l'Escola Pia Sant Antoni.
No defallim mai i mantenim ben viva la flama de la pau.

A partir d'avui i de manera setmanal compartirem amb totes i tots vosaltres un pensament de Sant Josep de Calassanç.
Aquí teniu el primer:

«Tots els alumnes han d’escoltar i estudiar les mateixes lliçons, si bé als més avançats se’ls pot donar tres o quatre línies més» Any 1625.

VISCA SANT JOSEP DE CALASSANÇ I  VISCA L'ESCOLA PIA SANT ANTONI !!!

Equip Pastoral -UNESCO de Sant Antoni