La Universidad Internacional de la Rioja fa un reconeixement públic a una ex-alumna de l'Escola Pia Sant Antoni

5 de juny 2016, 23:43 publicada per admin epsa   [ actualitzat el 5 de juny 2016, 23:43 ]
El passat mes de febrer Save the Children va presentar l’informe “Yo a eso no juego” amb la voluntat de mesurar la repercussió de l’assetjament Escolar. Aquesta situació és un dels fenòmens que genera més preocupació a l’entorn educatiu, situant en 193.000 les víctimes de Bullying i Ciberbullying. L'informe aposta per l’educació emocional per millorar el clima de convivència entre iguals.

El treball fi de màster Educació Plàstica i Visual com a eina per la prevenció del Bullying presentat per l'exalumna de l'Escola Ariadna Martí López, a la Universidad Internacional de la Rioja, està dirigit al primer cicle de la secundaria i procura el desenvolupament de competències emocionals relacionades amb l’empatia, l’assertivitat i la regulació de la ira. Ho fa mitjançant activitats innovadores dissenyades des del currículum de la matèria de Educació Plàstica i Visual, incorporant pràctiques relacionades amb el videoart, les xarxes socials i el happening o la performance.

Per donar continuïtat a aquesta intervenció educativa la proposta s’amplia a una estratègia interdisciplinar, on el suport i la col·laboració entre assignatures es fa indispensable. L'’objectiu és comú, arribar a prevenir la violència entre iguals en el context educatiu.

Finalment escurçant les distàncies entre l’escola i les famílies i perquè la feina feta guanyi reconeixement i comprensió, proposa l’ús de plataformes d’internet com el Blog per compartir el feed-back, fotografies comentaris... de les activitats realitzades.

L'Ariadna Martí ha realitzat el practicum del master en formació de professorat a l'Escola durant aquest curs 2015-16, amb la tutoria de la Margarida Noguera Pujol. El seu treball a les nostres aules ha tingut un reconeixement excel·lent per part de la Universidad Internacional de la Rioja, amb una puntuació de 9'5 sobre 10, la nota més alta de la seva promoció.

Com a resultat d'aquesta excel·lència la Universidad Internacional de la Rioja ha decidit publicar el seu treball de final de master a la seva web. En breu ho podreu consultar en https://publicaciones.unirioja.es/catalogo/novedades.shtml