CASAL DE JOVES CALASSANÇ

En el barri de Sant Antoni, quan parlem del Casal de Joves Calassanç fem referència a un centre infantil i juvenil de l’Escola Pia Sant Antoni que va ser fundat l’any 1986. Aplega diferents entitats, grups i col·lectius com el club esportiu EPSA, l’Agrupament Escolta Sant Antoni Abat, els Gegants i Grallers de Sant Antoni i els grups de reflexió Mou-te per esdevenir comunitat Cristiana. Tots ells són dins de l’àmbit d’educació i, encara que no són escolars, han estat creats expressament per satisfer determinats objectius educatius.

El Casal és un lloc obert i vol donar a conèixer als nens/es, nois/es un estil diferent d’omplir el temps de lleure, amb accions plenament educatives i creatives. Oferim activitats amb les quals se sentin responsable de què fan i aprenguin a conviure i a relacionar-se, activitats innovadores i estimulants que els ajudin a créixer com a persones i activitats en les quals descobreixen els valors de l’evangeli i la importància de prendre compromisos seriosos i d’actuar per fer una societat millor.

Les principals activitats que realitza el Casal se centren en:

• àmbit del lleure

• àmbit de l’esport

• àmbit de la cultural

• àmbit MOU-TE (a Pastoral, pròximament)

PROTOCOL COVID CASAL

ACTIVITATS 2020/2021

Àmbit del LLEURE

Casals de Vacances

Els casals de vacances són una alternativa per a les famílies durant els períodes de vacances que, alhora, possibiliten als nens/es una educació en un espai físic adequat i mitjançant activitats pedagògiques programades al voltant d’un centre d’interès. A través d’aquestes es treballa el desenvolupament personal i motriu, la relació amb altres companys de la seva edat i amb l’entorn sense oblidar la importància de divertir-se i passar-s’ho bé.

• Petits i mitjans, de P3 a 3r de primària
  • Grans, de 4t de primària a 2n ESO

Agrupament Escolta Sant Antoni Abat

La tasca educativa va dirigida a nens/es i joves d’edats entre 6 i els 19 anys, que vulguin passar-s’ho bé tot educant-se i formant-se com a persones. El que fem és educar en el temps de lleure, basant-nos en la llei Escolta adaptada a les diferents edats i al moment en què vivim.

L’equip de caps de l’AEiGSAA (Agrupament Escolta i Guia Sant Antoni Abat) el formen un col·lectiu de persones, que de manera totalment voluntària, han assumit el compromís que implica formar part de l’escoltisme, tant en les tasques pròpies del Cau, com en la seva “forma de viure”. Són un grup molt diferent però al mateix temps molt cohesionat.

El grup de participants de l’AEiGSAA està format per nens/es i joves de 6 a 19 anys. La gran majoria viuen als Barris del Raval i de Sant Antoni i provenen tant de l’Escola Pia Sant Antoni com d’altres escoles que ens envolten.

Espai socioeducatiu

D’una banda, el Casal ofereix els seus espais perquè els joves puguin treballar de forma autònoma fent les diferents tasques escolars. Per una altra, un grup de voluntaris dona suport acadèmic a nens i nenes derivats pels seus tutors previ acord entre els equips de cicle de l’escola.

Colla Gegantera del Barri de Sant Antoni

La colla representa el barri arreu de Catalunya. Compta amb Colla de Grallers que és l’encarregada de posar la música per fer ballar les figures.

Està formada per la parella de gegants en Tonet i na Rita, i els quatre gegantons del Mercat de Sant Antoni, en Sisquet, n’Amador, na Rosa, i en Mingu. Des de fa uns anys ha augmentat la colla amb l’acolliment de les figures de Colònies Jordi Turull, els gegants Tano i Estiveta i els gegantons Cisco i Pineta. Des del 2015 ens acompanya una nova gegantona la PIA.

Àmbit dels ESPORTS

Companyonia, saber guanyar, saber perdre, respectar les normes, adversaris i companys, aportació de valors ètics i morals, i el gran poder socialitzant són els elements principals de la formació de les persones en la pràctica dels esports a l’Escola Pia Sant Antoni.

L’escola ofereix diferents esports des de P3, on en alguns d’ells oferim una Iniciació Esportiva com poden ser el basquet, el futbol i el judo. A més es fa voleibol.

PROTOCOL ESPORTS

REUNIÓ INICI DE CURS

PROTOCOL JUDO

INFOGRAFIA PROTOCOL JUDO

Àmbit de la CULTURAL

La cultura ens ajuda a formar part activa de la nostra societat, ens ensenya a pensar i a ser lliures i a realitzar-nos com a individus; i si ho fem ja de petits tot jugant i afavorint les nostres relacions amb els altres i amb el nostre entorn més proper segur que contribuirem a crear un món més humà i acollidor.

La Cultural ofereix activitats que van des del Ioga a la música, dansa o anglès des de P3.

SECRETARIA DEL CASAL
C/ de la Cera, 46
Telèfon 934 417 789
secretaria.casal@escolapia.cat