El Dia Escolar de la No-violència i la Pau (DENIP) fou fundat l’any 1964 pel poeta i educador mallorquí Llorenç Vidal, i és una iniciativa d’Educació No-violenta i Pacificadora, difosa internacionalment.
Es practica a escoles de tot el món, els dies 30 de gener i propers (aniversari de la mort de Mahatma Gandhi).
El DENIP propugna una educació permanent en i per a la concòrdia, la tolerància, la solidaritat, el respecte als drets humans, la no violència i la pau. El seu missatge bàsic diu: “Amor universal, No-violència i Pau. L’Amor universal és millor que l’egoisme, la No-violència és millor que la violència i la Pau és millor que la guerra”.
Les escoles de tot el món celebren el DENIP amb diferents actes. Els objectius del Dia Escolar de la No- violència i la Pau són:
Sensibilitzar que la pau és molt més que l’absència de guerres i baralles.
Conèixer i familiaritzar-se amb els conceptes d’amor universal, de no-violència i de pau positiva, així com amb els procediments de reivindicació no-violenta dels drets humans.
Conèixer persones i/o grups que lluiten per la pau i la justícia al món.
Saber resoldre els conflictes de manera pacífica i dialogant, és a dir, expressant les opinions de forma tranquil·la, clara i ordenada.
Compartir una estona amb tots els alumnes i mestres amb la finalitat de celebrar la diada de la no- violència i la pau.
Aquest any, com ja es va fer el curs passat, tota l’ESCOLA PIA de Catalunya, a partir d’una proposta feta pels delegats i delegades de les diferents escoles, hem preparat moltes banderoles tibetanes per escampar els nostres bons desitjos de pau i amor al món. A Sant Antoni tot l’alumnat ha anat preparant les seves banderoles que avui, dia del DENIP, llueixen i voleien a l’escala principal del centre, i van escampant aquests bons missatges treballats a les aules. Esperem que tots els desitjos serveixin per tenir un món millor i amb més amor i pau.