Més de 70 joves de les diferents comunitats autònomes van estar presents en la V CONFINT —Conferència Internacional dins el marc de les Cimeres pel Canvi Climàtic. Aquesta es va celebrar entre el 3 i el 6 d’octubre a Guadarrama (Madrid) i va ser organitzada pel Ministeri d’Educació i FP.

En el cas català, 12 joves i dos docents de la xarxa d’escoles que promouen l’educació per a la sostenibilitat. Entre ells l’Àlex Yang, alumne de 2n de Batxillerat, i membre del Grup Verd —alumnat voluntari que té cura per la sostenibilitat a l’escola. Aquests quatre dies van ser intensos, ja que a més de presentar els seus projectes, van participar en tallers d’educació i comunicació.

Tot plegat per debatre sobre el comunicat final que portarien al I Foro Urbano de España. En aquest fòrum participaven el 7 d’octubre. Els representants van ser escollits democràticament d’entre totes i tots els participants, i, l’Àlex, va ser un d’ells. Juntament amb la tècnica Joana Bastardas van ser els dos membres de la xarxa que hi van participar.

Després de la lectura del manifest, els joves participants van poder intercanviar impressions amb Eduardo López Moreno, representant d’ONU-Habitat —programa de l’ONU que treballa per millorar el futur urbà. Aquest va destacar la importància del treball de l’alumnat i va mostrar el seu interès a traslladar-lo al proper Foro Mundial de las Ciudades.

El GIAU+S —Grupo de Investigación en Arquitectura, Urbanismo y Sostenibilidad—, comentava en una piulada: «Acabem el #ForoUrbanoESP amb la lectura d’un manifest que els ciutadans més joves han elaborat al llarg de quatre dies a Guadarrama: Hi ha futur!»

Vídeo presentació Guadarrama

Imatges extretes de XESC (twitter)